Gemeente
- Binnenplein 1 - 2070 Zwijndrecht
- ondernemingsnummer: 0207499232
- BTW-nummer: BE0207499232
- IBAN: BE92 0910 0012 5523 (BIC: GKCCBEBB)
OCMW
- Binnenplein 1 - 2070 Zwijndrecht
- ondernemingsnummer: 0212187993
- BTW-nummer: NVT (niet BTW-plichtig)
- IBAN: BE08 0910 0087 1413 (BIC: GKCCBEBB)
Contact
- 03 250 48 20
- financien@zwijndrecht.be
- Dienst financiën – Binnenplein 1 – 2070 Zwijndrecht
Aandachtspunten bij facturatie
1) Bezorg uw facturen bij voorkeur via Peppol aan ons.
Indien dit niet mogelijk is, aanvaarden wij ook facturen in pdf-formaat via e-mail.
2) Vermeld altijd ons bestelbonnummer als referentie op uw factuur.
Indien de aankoop niet via bestelbon verliep, gelieve dan duidelijk te vermelden
welk(e) product(en)/dienst(en) werden geleverd alsook de leverdatum / gefactureerde periode.
Gelieve ook de naam van de besteller of de bestellende dienst te vermelden.
3) Zorg ervoor dat alle verplichte gegevens conform de wettelijke factuurvereisten zijn vermeld:
- naam, adres en btw-nr/kbo-nr leverancier
- naam, adres en btw-nr/kbo-nr klant
- factuurnummer + factuurdatum + vervaldatum
- product/dienst + leverdatum/facturatieperiode
- bedrag excl. en incl. btw met vermelding van het aangerekende btw-tarief en -bedrag
- betaalopdracht: naam & bankrekeningnummer begunstigde + betaalreferentie + totaalbedrag
4) Gemeente Zwijndrecht is btw-plichtig:
Bij werken in onroerende staat en intracommunautaire leveringen dient de btw-heffing
te worden verlegd conform de wettelijke bepalingen. (dit is niet van toepassing bij OCMW)
5) De standaard betaaltermijn voor overheidsopdrachten bedraagt 30 dagen.
6) Bij opdrachten met vorderingsstaten/ereloonnotas dient rekening te worden gehouden met
een verificatietermijn van de vorderingsstaat/ereloonnota van 30 dagen door de bevoegde
diensten en het College van Burgemeester en Schepenen (Gemeente) of het Vast Bureau
(OCMW); pas na goedkeuring van de vorderingsstaat mag de factuur worden opgemaakt.