Organiseer je een evenement in Zwijndrecht?

Geef je evenement vanaf maandag 15 april in, in het nieuw digitaal evenementenloket Eaglebe.

Wat is Eaglebe?

Een gebruiksvriendelijkere manier voor jou en onze diensten om evenementen en ruimte op het openbaar domein aan te vragen.

Bij de organisatie van een evenement komt flink wat bij kijken. Vaak zijn er meerdere partijen betrokken. Eaglebe helpt om alle evenementaanvragen vlot en overzichtelijk te beheren. Het platform verbindt verschillende hulpdiensten en besturen met elkaar. Je dient je evenementaanvraag eenvoudiger digitaal in en je kunt het op die manier beter opvolgen.

Welke evenementen vraag je aan via Eaglebe?

Een muziek- of foodtruckfestival, rommelmarkt, buurtfeest, loopwedstrijd,…Alle evenementen die plaatsvinden op het openbaar domein of die plaatsvinden op privéterrein én publiek toegankelijk zijn moet je aanmelden. Een evenement aanmelden is nodig om vergunningen te krijgen voor geluidsafwijking, inname openbaar domein, schenken van sterke dranken, enzovoort. Zorg ervoor dat je je evenement minstens 2 maanden vooraf aanvraagt. Voor grotere evenementen is dit 3 maanden.

Hoe werkt het?

Via een vragenlijst doorloop je enkel de stappen die van toepassing zijn voor jouw evenement. Je kunt je dossier op elk tijdstip opslaan en later verder gaan. Je kunt je aanvragen later opnieuw bekijken en hergebruiken voor een nieuwe editie van je evenement. Door je aanvraag via het platform in te dienen weet de gemeente en jij als inwoner of er tegelijkertijd andere activiteiten of wegenwerken in de buurt zijn. Zo vermijden je geluids- of verkeershinder en nemen de diensten de nodige veiligheidsmaatregelen en verkeersmaatregelen.

Hoe doe je de aanvraag?

  1. Ga naar www.zwijndrecht.be/aanvraag-voor-een-evenement
  2. Open de link naar Eaglebe
  3. Maak een account. Als vereniging maak je best een account aan met de naam van je vereniging.
  4. Start je aanvraag
Gepubliceerd op maandag 8 april 2024 8.49 u.