Waarom?
Dit verhindert GPS-systemen de Waaslandtunnel nog langer voorstellen als sluiproute, wat leidt tot onnodige verkeersdruk in de woonwijken op Linkeroever.
Het gaat dus over verkeer dat een route moet kiezen via de Kennedytunnel (R1) of de tunnels in het havengebied.
De bedoeling is om een groot deel van het doorgaand verkeer op Linkeroever en in de Waaslandtunnel te verlagen.
Enkel doorgang voor plaatselijk verkeer
Plaatselijk verkeer gaat over personen met een bestemming op Linkeroever. Voor wie er woont, op bezoek gaat of de lokale horeca wil bezoeken heeft deze maatregel geen impact.
Inwoners van Zwijndrecht, Kruibeke en Beveren mogen dus geen gebruik maken van de Waaslandtunnel.
De zone die onder het plaatselijk verkeer valt, strekt zich uit van de Beatrijslaan ter hoogte van het Galgenweel - Blancefloerlaan (N70) ter hoogte van de Regattawijk - Halewijnlaan (N70) tot de aansluiting met de N49a op Linkeroever en van de N49a tot de aansluiting met de Italiëlei (N1) op rechteroever.