Uitoefenen van rechten met betrekking tot persoonsgegevens

Indien wij jouw persoonsgegevens verwerken, dan heb je als burger verschillende rechten die je kunt uitoefenen met betrekking tot deze gegevens. Deze pagina legt uit op welke manier je deze rechten in de praktijk kan uitoefenen. Om de verschillende soorten verzoeken te stroomlijnen en ervoor te zorgen dat niemand anders dan jezelf deze rechten kan uitoefenen werd hiervoor een formulier opgemaakt. je kunt het formulier onderaan deze pagina terugvinden. We raden je aan om eerst de informatie op deze pagina door te nemen vooraleer je het formulier invult en opstuurt, zodanig dat wij jouw verzoek vlot kunnen behandelen. Indien je hulp nodig hebt bij het invullen of bezorgen van het formulier, kun je ons steeds contacteren.

Hoe het formulier te bezorgen

Je kunt ons het ingevulde formulier op verschillende manieren bezorgen. Elke manier van bezorgen is gekoppeld aan eigen voorschriften, om ervoor te zorgen dat wij voldoende zekerheid hebben over jouw identiteit. Lees deze dus goed door vooraleer je ons het formulier bezorgt.

  • Elektronisch, via e-mail.
    • Je kunt het formulier digitaal invullen en het ons bezorgen via privacy@zwijndrecht.be.
      • Indien je louter je inzagerecht wenst uit te oefenen en ervoor kiest om de kopie van je gegevens op papier te ontvangen op je postadres of deze af te halen aan het onthaal, hoef je geen extra actie te ondernemen.
      • Indien je jouw inzagerecht wenst uit te oefenen en ervoor kiest om de kopie van je gegevens elektronisch te ontvangen, of je een ander recht dan het inzagerecht wenst uit te oefenen, dien je het formulier elektronisch te ondertekenen met het certificaat op uw e-ID. Indien je hulp nodig heeft bij het elektronisch ondertekenen, klik hier https://eid.belgium.be/nl/faq/hoe-onderteken-ik-een-document-elektronisch-met-acrobat-reader-dc#7261> voor meer informatie.
    • Op papier, aan het onthaal
      • Je kunt het (digitaal of met de hand) ingevulde formulier op papier afdrukken en overhandigen aan de onthaalmedewerker tijdens de openingsuren van het gemeentehuis. Breng een identiteitsbewijs (e-ID, rijbewijs, …) mee, zodanig dat de onthaalmedewerker je identiteit visueel kan vaststellen.
    • Op papier, met de post
      • Je kunt het (digitaal of met de hand) ingevulde formulier op papier afdrukken en ons met de post bezorgen of het zelf in de brievenbus van het gemeentehuis.
        • Indien je louter je inzagerecht wenst uit te oefenen en ervoor kiest om de kopie van je gegevens op papier te ontvangen op je postadres of deze af te halen aan het onthaal, hoef je geen kopie van een identiteitsbewijs in te sluiten.

Indien je ouw inzagerecht wenst uit te oefenen en ervoor kiest om de kopie van je gegevens elektronisch te ontvangen, of je een ander recht dan het inzagerecht wenst uit te oefenen, dien je een kopie van de voorkant van een identiteitsbewijs (e-ID, rijbewijs, …) in te sluiten.

alert-box-close-text

Aangepaste dienstverlening

Voor de veiligheid van iedereen organiseren we onze dienstverlening zoveel mogelijk digitaal.

Voor de meeste zaken kun je terecht in het  e-loket.

Vind je daar wat je zoekt?

Dan regel je het best rechtstreeks in het e-loket. Hiervoor kun je geen afspraak maken.

Vind je daar niet wat je zoekt?

Voor sommige zaken is het noodzakelijk dat je langskomt in het gemeentehuis (een ID-kaart aanvragen bijvoorbeeld). Hiervoor kun je wél een afspraak maken via deze website.

Je hebt geen toegang tot internet?

We helpen je graag telefonisch verder op 0800 99 604 (gratis).