Een uittreksel uit het bevolkingsregister is een bewijs dat u ingeschreven bent in het bevolkingsregister van de gemeente.
Het uittreksel bevat een aantal persoonlijke gegevens zoals :
- naam en voornamen
- plaats en datum van geboorte
- adres
- burgerlijke staat
- adres en de datum sinds wanneer u op het adres woont
Hoe aanvragen ?
U kunt het attest aanvragen:
- bij voorkeur online met uw elektronische identiteitskaart (eID):
- bij het e-loket van uw gemeente
- bij het Rijksregister ('Mijn Dossier').
- op afspraak bij de snelbalie
Wie kan het attest aanvragen?
- uzelf
- een derde persoon die in het bezit is van een aanvraag opgesteld door een advocaat, een vrederechter, een juridische dienst,...
- een derde persoon op voorwaarde dat die in het bezit is van een volmacht en de identiteitskaart (of kopie ervan) van de aanvrager.
Wat meebrengen?
- uw eigen identiteitskaart of verblijfsvergunning
- als u het attest voor iemand anders aanvraagt: een volmacht van de betrokkene en een kopie van zijn of haar identiteitskaart