Uittreksel uit bevolkingsregister

Een uittreksel uit het bevolkingsregister is een bewijs dat u ingeschreven bent in het bevolkingsregister van de gemeente.

Het uittreksel bevat een aantal persoonlijke gegevens zoals :

  • naam en voornamen
  • plaats en datum van geboorte
  • adres
  • burgerlijke staat
  • adres en de datum sinds wanneer u op het adres woont

Hoe aanvragen ?

U kunt het attest aanvragen:

  • bij voorkeur online met uw elektronische identiteitskaart (eID):
    • bij het e-loket van uw gemeente
    • bij het Rijksregister ('Mijn Dossier').
  • op afspraak bij de snelbalie

Wie kan het attest aanvragen?

  • uzelf
  • een derde persoon die in het bezit is van een aanvraag opgesteld door een advocaat, een vrederechter, een juridische dienst,...
  • een derde persoon op voorwaarde dat die in het bezit is van een volmacht en de identiteitskaart (of kopie ervan) van de aanvrager.

Wat meebrengen?

  • uw eigen identiteitskaart of verblijfsvergunning
  • als u het attest voor iemand anders aanvraagt: een volmacht van de betrokkene en een kopie van zijn of haar identiteitskaart